Mahdollisuuksien Jumala—The God of All Possibilities

 

Pääsiäisen viesti tyhjältä haudalta kuuluu:

 ”Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista.” (Matt. 28:6). Jeesus elää. Hän voitti synnin ja kuoleman vallan.

 Jeesuksen ylösnousemus on kristillisen uskon ydinsanoma. Se vahvistaa Jumalan sanan lupaukset ja antaa merkityksen uskollemme arjessa ja käytännössä.

Kun julistamme anteeksiantamusta ja armoa, se ei ole vain jokin lämmin toivotus ja myötätunnon ele, vaan todellisuutta, joka perustuu Jeesuksen ristinkuolemaan ja sovitukseen.

 Tunnustaessamme uskomme iankaikkiseen elämään, me todella uskomme, että Jeesus on mennyt edeltä valmistamaan kaikille häneen uskoville ikuista taivaan kotia. Kuolemalla ei ole viimeistä sanaa.

 Nyt emme aina näe, koe ja tunne Jumalan voimaa siten kuin se ilmeni Jeesuksen ylösnousemuksessa. Silti kaipaamme, toivomme ja uskossa otamme vastaan Jumalan sanan lupaukset ja kehotukset.

 Jumala kuulee rukouksemme ja tahtoo että pyydämme häneltä sitä mitä tarvitsemme. Jumala johdattaa kun kuljemme rukoillen (Jer. 31:9). Raamattu on uskon kompassi. Se näyttää suuntaa kulkea vaikeassakin maastossa. Se mikä ei ole meille mahdollista, on edelleen mahdollista Jumalalle.

 Jeesus kutsui seuraajiaan ystäviksi. Häneen voi luottaa kaikissa tilanteissa ja elämän vaiheissa. Usko avaa silmämme näkemään Jumalan hyvyyden ja rakkauden. Usko avaa silmämme näkemään myös lähimmäisemme Jumalan rakkauden kohteena.

Pääsiäinen kutsuu iloon ja toivoon, uusiin mahdollisuuksiin, Jumalan antamiin mahdollisuuksiin.

 Siunattua pääsiäistä! Timo-pastori

Ladata Huhtikuu Toukokuu 2023 Uutiskirje:

Emmaus Huhtikuu Toukokuu 2023 Uutiskirje